Maddisenj – mode och föräldraskap

När träning innebär ren glädje!

 

Hej på er!

 

Jag vet att bloggen legat nere sedan i torsdags men nu är vi igång igen och min egna domän maddisenj.se är nu överflyttad hit så det känns riktigt bra! Nu känns det som att jag är igång och hittar lite mer inspiration igen!

 

Jag måste bara få prata lite om det här med träning! Inte träning som något negativt, hetsigt och tvingande utan jag har hittat träningen för mig som ger glädje och det är till och med så att jag längtar till nästa pass redan när jag går därifrån! Jag har alltid gillat att träna men kanske inte alltid haft en helt sund inställning till träning, kost och hälsa. Innan min första graviditet var jag en person som tränade för mycket(5-6ggr/vecka stenhårt, minst 1h), åt ”för hälsosamt” (det vill säga extremt mycket kvarg, proteinpulver osv) och klankade ner på mig själv och min kropp. Jag hade svårt att se att jag dög som jag såg ut trots all träning och min dåvarande kosthållning. Det känns som att min första graviditet blev en vändning för mig både när det kom till träning och kost samt hur jag såg på mig själv. Idag fokuserar jag på vad jag vill ha ut av träningen, vad vill jag att träningen ska ge mig och hur vill jag må av min träning.

Träningsglädje i sin sanna form 😉

 

I mitten av augusti började jag träna Crossfit i en grupp som heter ”Crossfit for mamas” där man får lära sig crossfitens grunder från start och har fokus på att stärka upp kroppen från start igen efter graviditeter och barn. Coachen som håller i det är utbildad mammamagetränare och var den som startade upp hela den rehabprocessen här i stan. Hon är grym och så jäkla härlig och jag är så glad över att jag vågade testa denna träning! Vi kör två kvällar i veckan och jag längtar tills det är dags! Man tar ut sig så man är helt slut och ändå längtar jag redan till nästa pass när jag åker från avslutat pass. Det är verkligen så roligt och så utmanande och man får en boost av denna träning!

 

Äntligen har jag hittat en träningsform som passar mig alldeles utmärkt och äntligen har jag hittat tillbaka till träningsglädjen på ett sunt sätt! Mina mål nu med träningen är att få en starkt, välmående kropp som orkar leka och busa med mina barn i takt med att de växer upp! Jag vill må bra i både kropp och knopp vilket jag tror att crossfiten kan ge mig!

 

Hur ser ni på träning? Tränar ni något? Varför tränar ni? Dela gärna med er för det är så kul att läsa era kommentarer och historier när jag ställer lite frågor!

 

Nu hoppas jag ni får en riktigt fin fortsättning på denna tisdag! Kram från mig

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Marias Memoarer

    Jag älskade gymmet för några år sen och var därav också vältränad då jag gärna spenderade tid där. Men sen försvann den där motivationen och träningsglädjen och jag hittade den aldrig riktigt igen. Men zumba är något som jag tycker är roligt och väntar på att kursen ska starta efter jul 🙂

  2. petra

    Träning och träning men jag är ute flera gånger på långpromenader med hunden så det räknas väl:) ska försöka komma igång med Yoga e det det tänkt:) kram

  3. Linda

    Hej jag tar gärna kontaktuppgifter av dig till hon som håller i träningen. Jag har dock inte mag tränat ett dugg sen jag fick barn.
    Tycker verkligen att du ska åka till Åsby det är super mysigt där nu.
    Kram Linda

  4. Eva

    Jag tränar för att må bra, för att stärka mina muskler , jobbar i vården så det är viktigt för mig. Men mest för min egen må bra känsla 🙂 vi har ett gym här borta med just crossfit dem tränar hårt 🙂 fin onsdag till dig tjejen 🙂

  5. Linda

    Hej nu kan jag komma in på din blogg igen kul 🙂

    Ja du det där med träning är något jag verkligen skulle behöva men är så totalt omotiverad till det. Berätta gärna lite om din träning och kan det vara något för mig kanske….?
    vilka dagar i veckan är träningen och finns det någon grupp för nybörjare?
    Kram Linda

stats