Min mammakropp

Hej på er!
 
Nu kommer ett naket inlägg, haha. Både osminkad och med lite kläder. Kort och gott så här kommer min mammakropp. Såhär ser jag ut knappt 4 månader efter barn nr 2. Inte fy skam om ni frågar mig men inte alls den kropp jag själv vill ha. Vikten i sig spelar inte någon roll för mig utan det viktiga är hur jag känner mig och att jag mår bra och känner mig stark. Just nu känner jag mig varken stark eller tillfreds med min kropp så nu är det dags att börja hitta tillbaka till den kropp jag vill ha och som jag mår bra i. 
 
Jag har aldrig trott på det här med att banta eller följa kostscheman strikt, det skulle inte passa mig och jag skulle utan tvekan tappa motivationen snabbt om jag gav mig in på något sådant. Dessutom vill jag inte ge mina småtjejer en osund syn på mat. Jag väljer att äta allt men ska försöka hålla mig till att äta sötsaker och liknande bara på helgen. Sedan graviditeten har jag brottats med ett sötsug som inte är av denna värld men jag har så smått börjat få lite bättre kontroll på det. När sötsugen drar igång försöker jag ta en frukt, lite naturella nötter eller så istället! 
 
Jag väljer att publicera detta inlägg av flera anledningar men framförallt för att sätta lite press på mig själv då jag jobbar bättre under press ;) Jag vill även visa hur en "mamma-kropp" kan se ut efter att man fött två barn med rätt så kort intervall(närmare bestämt 2år och 4mån mellan). Det sägs att det tar minst 1-1,5år innan kroppen riktigt har hämtat sig efter en graviditet så jag gissar att min kropp har en del att ta igen efter båda dessa graviditeter.
 
Jag kommer försöka uppdatera er med hur det går en gång i månaden, det känns lite lagom för att inte bli alltför fixerad för det gillar jag inte. Så hur kommer jag träna? Jag skulle ha börjat i en mamma-träningsgrupp förra veckan men då jag vabbat med Astrid har jag inte kunnat gå på två veckor men har fått övningarna så jag kunnat köra lite hemma. Så en gång i veckan 60min/gång kommer jag köra med mamma-gruppen(hoppas jag) och sedan kommer jag komplettera med powerwalks och något styrkepass här hemma så får vi se hur långt vi kommer på det :)
 
Dagens form ser ut såhär
 
Mina mått vid start:
Byst: 97 cm
Midja: 83 cm
Rakt över navel: 90 cm
Stuss: 97,5 cm
Lår: 59 cm
Överarm: 30,5 cm
 
Så nu kör vi så får vi se vilka resultat jag får ;) Tänkte att jag uppdaterar om min träning för veckan som gått varje torsdag och så får ni en "form-uppdatering" en gång i månaden. Ni får gärna köra på tillsammans med mig så kan vi peppa varandra!

Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

Bea

Så duktig du är, lycka till!

2017-11-02 13:56:25
Blogg: http://nouw.com/beakarlsson
Netti Starby

Jag har hört att det tar tre år innan kroppen är helt återställd efter en graviditet och det har jag trott hela tiden? Du är Föresten jättefin! :-D Kramis

2017-11-02 14:07:31
Blogg: http://starbys.se/
Julia

Duktiga du, lycka till<3

2017-11-02 18:07:02
Blogg: http://nouw.com/juliaperssonn
Hanna

Du är super fin!<3

2017-11-02 18:29:27
Blogg: http://nouw.com/fitnessinspiration
elin

Du är super fin , lycka till!<3

2017-11-02 19:11:52
Blogg: http://nouw.com/johnssons
Maria

Lycka till! Jag behöver också börja träna men av helt andre orsaker än dina. Får se om jag kan ta tag i det innan detta året är slut :)

2017-11-03 12:19:39
Blogg: http://gairamsbilder.blogg.se
Malin

Det du skrev i inlägget, precis SÅ känner jag också över min kropp.. Jag har bara inte lyckats hitta rätt ord för det än.
Jag har tänkt i 1-2 månader att jag ska börja träna, men hittar ingen motivation och då blir det svårt.
Hoppas du kommer igång och får in träningen bra i vardagen. Heja heja!

2017-11-05 22:26:42
Blogg: http://maaline.blogg.se
Mirre Sweetwords

Det där fixar du, go for it, snyggt kök ni har

2017-11-05 23:16:03
Blogg: http://myflowergirl.blogg.se/

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: